Kommenteeri

Minu kogemus selja korrastamisest rippumise abil

Lisaks selja korrastamisele on ka pea alaspidi olekut juba iidsete joogide poolt noorendavaks ja tervendavaks peetud! Seepärast on kõrgelt hinnatud hatha jooga tagurpidi asendite, näiteks turiseisu, erinevate variatsioonide regulaarne praktiseerimine.
"Olen seda venitust praktiseerinud terve eelmise suve jooksul aiatööde puhkepausidel ning päeva lõpul ja kogemus on suurepärane!  1-2 minutise rippumise jooksul vabanevad sundasendist tekkinud lihaspinged - peenarde juures küürutamisel või taimekastide tõstmisel väsinud seljalihased lõdvestuvad kiiresti.
Samuti leevendab rippuv asend kaela-turja pingeid.
Rippudes enne joogatundi minut või paar ning lõdvestudes ja jätkates hatha joogaga, peaks vabanema valu ja ebamugavust põhjustavad pinged alaseljas, turjas ja kaelas. Parim tulemus on siiski  regulaarse kasutamise korral!
Hästi mõjub rippumine ka pikalt kestva laua taga istumise ja arvutitöö vahepausidel või mistahes istuva töö või sundasendi puhul - rippudes lõdvestuvad loomulikul viisil turja ja kaela pinged, tagurpidi asend teeb pea selgeks ja mõjub ka silmadele tomiseerivalt!

Kui oled rippumisega juba hästi kohanenud, on hea iga kord teha ka selja- ja kõhulihaseid tugevdavaid harjutusi - nii tagad selle, et toonuses lihased toetavad kogu luustikku ja liigeseid. Nii nagu see olema peabki!

Sageli on meil pinges diafragma ehk vahelihas. Proovi korra või paar hästi sügavalt sisse hingata - kas saad seda teha lõpuni, nii palju kui  tahad? Kui tundub, et ei saavuta sellist rahulolu pakkuvat sügavat sissehingamise mahtu, siis enamasti ongi "süüdi" pinges diafragma. 
Saad teha nii: mine rippuma ja lõdvestu kõigepealt. Seejärel hinga sisse ja lükka samaaegselt kõht sujuvalt punni. Välja hingates tõmba kõht sujuvalt sisse. Tee algul 5, hiljem tasapisi kuni 10 hingamist päevas!
Kui siis rippumast ära tuled, proovi uuesti sügavalt sisse hingata - kas märkad erinevust?"

Ole terve!
Anne-Ly Naukas / Annapurna

Lisa kommentaar

Email again:
google688b877ea26d5cac.html